Sunday, July 28, 2013

ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီးအတြင္း စည္းကမ္းမဲ့ ေမာင္းႏွင္ေနသည့္ ယာဥ္အစီးေရ ၄၀၀၀ ေက်ာ္ကို လစဥ္အေရးယူေနရ


P-28-7

ယုဇနပလာေရွ႕တြင္ မွတ္တိုင္မဟုတ္ဘဲ ခရီးသည္ အတင္၊ အခ် ျပဳလုပ္ေနေသာ ခရီးသည္တင္ လုိင္းကားတစ္စီးကုိ ဇြန္လပုိင္း အတြင္းက ေတြ႕ရစဥ္ (ဓာတ္ပုံ-ေ၀လင္းေအာင္)

ခရီးသည္တင္ယာဥ္ အမ်ားဆံုး ပါ၀င္ေနေၾကာင္း ယာဥ္ထိန္းရဲ တပ္ဖြဲ႕ခြဲမွဴး႐ံုး (ရန္ကုန္)မွ တာ၀န္ရွိသူ ရဲမွဴးသာေဌးက ဇူလိုင္၂၇ ရက္ နံနက္ပိုင္းက ေျပာၾကားသည္။

ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီးအတြင္း လစဥ္စည္းကမ္းေဖာက္ဖ်က္မႈေၾကာင့္ အေရးယူခဲ့ရသည့္ ယာဥ္အမ်ားစုမွာ ျဖဴနီက်ားတြင္ ယာဥ္ရပ္ျခင္း၊ မွတ္တိုင္ေက်ာ္ရပ္ျခင္း၊ အၿပိဳင္အဆိုင္ ေမာင္းႏွင္ျခင္း၊ မီးပြိဳင့္အနီျဖတ္ျခင္း၊ မွတ္တိုင္မဟုတ္ဘဲ ခရီးသည္ အတင္အခ်လုပ္ျခင္း၊ တံခါးဖြင့္ ေမာင္းႏွင္ျခင္း စသည့္ျဖစ္စဥ္မ်ားကို က်ဴးလြန္ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

အဆိုပါျဖစ္စဥ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ယာဥ္ထိန္းတပ္ဖြဲ႕ခြဲမွဴး႐ံုး (ရန္ကုန္)မွ ရဲမွဴးသာေဌးက "ကြၽန္ေတာ္တို႔ ယာဥ္ထိန္းတပ္ဖြဲ႔ အေနနဲ႔ လစဥ္ယာဥ္စည္းကမ္း ေဖာက္ဖ်က္တဲ့ ယာဥ္အစီး ၄၀၀၀ ေက်ာ္ကို အေရးယူ ေနရပါတယ္။ ထပ္ကာထပ္ကာ အေရးယူရတဲ့ ယာဥ္ေတြကိုလည္း ဒီထက္ပိုၿပီး ထိေရာက္တဲ့ အေရးယူမႈေတြ ျပဳလုပ္ႏိုင္ဖို႔ စီစဥ္ေနပါတယ္" ဟု ဇူလိုင္ ၂၇ ရက္ နံနက္ပိုင္းက ေျပာၾကားသည္။

စည္းကမ္းေဖာက္ဖ်က္ၿပီး ေမာင္းႏွင္သည့္ ယာဥ္မ်ားေၾကာင့္ ေန႔စဥ္ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီးအတြင္း လူေသဆံုးမႈႏွင့္ ဒဏ္ရာရရွိမႈမ်ား ျဖစ္ပြားလ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။ ထုိ႔အျပင္ ၿပီးခဲ့သည့္ ဇြန္လအတြင္းက တိုင္းေဒသႀကီး/ျပည္နယ္မ်ားအနက္ ယာဥ္မေတာ္တဆ ျဖစ္ပြားႏႈန္း အျမင့္ဆံုးမွာ ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီးျဖစ္ၿပီး ၁၉၂ မႈတြင္ ၂၅၂ ဦး ထိခိုက္ဒဏ္ရာရခဲ့ၿပီး ၃၂ ဦး ေသဆံုးခဲ့ေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ ရဲတပ္ဖြဲ႕ဌာနခ်ဳပ္႐ံုးမွ သိရသည္။

ျမန္မာအေနာက္ဘက္ နယ္စပ္တြင္ အစုိးရတပ္ရင္း (၁၀) ရင္းျဖင့္ အားျဖည့္ထား

ျမန္မာႏိုင္ငံ အေနာက္ဘက္ ရခိုင္ နယ္စပ္တြင္ ျမန္မာဘက္က အနည္းဆံုး တပ္ရင္း ၁၀ ရင္းျဖင့္ အားျဖည့္ထားျပီး လံုျခံဳေရးကို အနီးကပ္ ေစာင့္ၾကည့္ေနေၾကာင္း  စစ္ဘက္ႏွင့္ နီးစပ္ေသာ  သတင္းအရ သိရသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံ အေနာက္ဘက္ အစြန္ဆံုး ေမာင္ေတာျမိဳ႕နယ္ ေျမာက္ပိုင္း၊ ဘဂၤလာေဒခ်္႕ႏွင့္ နီးစပ္ေသာ နယ္စပ္တေလွ်ာက္တြင္ တပ္မဟာ (၁၅)  (စကခ- ၁၅)  လက္ေအာက္ခံ တပ္ရင္း (၅ ) ရင္း ရွိေနျပီး အဆိုပါ တပ္ရင္းမ်ားထဲတြင္ ခမရ ၃၄၅၊ ခမရ ၅၅၁၊ ခမရ ၅၅၂ ပါ၀င္သည္။

Burma-Army-Soldier-and-Weapon

ဘူးသီးေတာင္ ျမိဳ႕နယ္ ေျမာက္ပိုင္း ေတာင္ဘဇား ေဒသတြင္  ခမရ ၅၆၄ ၀င္ေရာက္ အထိုင္ ေနရာယူထားျပီး ေက်ာက္ေတာ္ျမိဳ႕နယ္ႏွင့္ ဘူးသီးေတာင္ျမိဳ႕နယ္ ဆက္စပ္ ေဒသမ်ားတြင္ ခမရ ၅၆၅ ႏွင့္ ခမရ ၅၃၇ တို႕မွ ၀င္ေရာက္ လူပ္ရွားေနသည္ဟု ဆိုသည္။

ေမာင္ေတာျမိဳ႕နယ္ ေတာင္ပိုင္းတြင္ ခမရ ၃၅၂၊ ခမရ ၃၅၃ ႏွင့္ အလယ္သံေက်ာ္ အ၀ုိင္းတြင္ ခမရ ၅၃၅ က တာ၀န္ယူ လူပ္ရွားေနသည္ဟု ဆိုသည္။ အဆိုပါ ေဒသသည္ ပင္လယ္ျပင္ ထြက္ေပါက္ ျဖစ္သျဖင့္ စစ္ေၾကာင္းမ်ားမွ အခါမလပ္ လူပ္ရွားေနသည္ဟု ဆိုသည္။

ယင္းျပင္ ျမန္မာ-ဘဂၤလာ နယ္စပ္ အနီးတြင္ တည္ရွိေသာ ေတာင္ျပိဳတြင္ စစ္ဗ်ဴဟာ တစ္ခု ယာယီ ထိုင္ထားသည္ဟု သိရသည္။

လက္ရွိ တပ္မဟာ (၁၅) တပ္မမွဴးမွာ ဗိုလ္မွဴးခ်ဳပ္ ေက်ာ္ေက်ာ္စိုး ျဖစ္ျပီး ဘူးသီးေတာင္မွ ေနျပီး ကြပ္ကဲေနေၾကာင္း ဆိုသည္။

ျမန္မာ- ဘဂၤလာေဒခ်္႕- အိႏၵိယ နယ္စပ္ႏွင့္ နီးကပ္စြာ တည္ရွိေသာ ပလက္၀ ျမိဳ႕နယ္တြင္ ေတာင္ကုတ္ အေျခစုိက္ တပ္မဟာ (၅) လက္ေအာက္ခံ တပ္ရင္း (၅) ရင္းရွိေနျပီး အိႏၵိယ နယ္စပ္ အနီးရွိ သေရာ္အိုင္တြင္ စစ္ဗ်ဴဟာ (၂) ကို ထိုင္ထားေၾကာင္း သိရသည္။

ယခု တပ္မ်ား ေနရာယူထားမူသည္ လက္ရွွိ ထြက္ေပၚလာေသာ နယ္စပ္တြင္ အၾကမ္းဖက္ အုပ္စုမ်ား သတင္းေၾကာင့္ မဟုတ္ဘဲ ရခိုင္တြင္ ေပၚေပါက္ခဲ့ေသာ ဆူပူ အၾကမ္းဖက္ တိုက္ခိုက္မူမ်ား ေပၚေပါက္ျပီး ေနာက္ပိုင္းမွ စ၍ ေနရာယူ လူုပ္ရွားေနျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

နစကကို ဖ်က္သိမ္းလိုက္ျပီးေနာက္ပိုင္း နစက အေျခစုိက္ စခန္းမ်ားတြင္ လံုထိန္း တပ္ရင္း (၃) ရင္းျဖင့္ အစားထိုးလိုက္ျပီး အဆိုပါ လံုထိန္း တပ္ရင္းမ်ားမွာ စစ္ေတြ အေျခစုိက္ လံုထိန္း တပ္ရင္း အမွတ္ (၁၀)၊ ဘူးသီးေတာင္ အေျခစုိက္ လံုထိန္း တပ္ရင္း (၁၃) ႏွင့္ ေမာင္ေတာ အေျခစိုက္ လံုထိန္း တပ္ရင္း အမွတ္ (၂) တို႕ ျဖစ္ၾကသည္။

နယ္စပ္ လံုျခံဳေရး သတင္း ရပ္ကြက္အရ လံုထိန္း အမွတ္ (၂) တပ္ရင္းအေနျဖင့္ ယခင္ နစက နယ္ေျမ အမွတ္ ၁ ၊ အမွတ္ ၂ ႏွင့္  အမွတ္ ၃ တို႕ကို တာ၀န္ယူသြားမည္ ျဖစ္ျပီး လံုထိန္း တပ္ရင္း အမွတ္ (၁၃) အေနျဖင့္ အမွတ္ ၄၊ အမွတ္ ၅ ႏွင့္ အမွတ္ ၆ နယ္ေျမမ်ားကို တာ၀န္ယူသြာမည္ဟု သိရသည္။

အမွတ္ ၆ မွ အမွတ္ ၉ ထိ နယ္ေျမမ်ားကို လံုထိန္း တပ္ရင္း အမွတ္ (၁၀) မွ တာ၀န္ယူသြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

နစကဖ်က္သိမ္းျပီးေနာက္ပုိင္း ျမန္မာ့ေရတပ္ သေဘၤာ အမွတ္ ၅၅၄ နတ္ျမစ္ အတြင္း ၀င္ေရာက္ ေနရာယူ

ျမန္မာေရတပ္သေဘၤာ တစ္စင္းသည္ ျမန္မာႏွင့္ ဘဂၤလာေဒခ်္႕နယ္စပ္ကို ပိုင္းျခားထားေသာ နတ္ျမစ္အတြင္း ၀င္ေရာက္ ေနရာယူထားေၾကာင္း သတင္း ရရွိသည္။

နစက တပ္ဖြဲ႕အား ဖ်က္သိမ္းျပီးေနာက္ပိုင္း နတ္ျမစ္ အတြင္း ၀င္ေရာက္ ေနရာယူထားေသာ အဆုိပါ ေရတပ္သေဘၤာမွာ အမွတ္ ၅၅၄ ျဖစ္ျပီး ေမာင္ေတာအနီးတြင္ ဆိပ္ကပ္ထားသည္ဟု သိရသည္။

ဘဂၤလာေဒခ်္႕ တက္ကနက္ျမိဳ႕တြင္ အေျခစိုက္ေသာ အမွတ္ ၄၂ ဘီဂ်ီဘီမွ တပ္ရင္းမွဴး ဗိုလ္မွဴးၾကီး ဂ်ာဟစ္ ဟူစိန္က ျမန္မာႏွင့္ ဘဂၤလာေဒခ်္႕ၾကားတြင္ တစ္စံုတစ္ရာ ျပႆနာ မရွိေၾကာင္း၊ ျမန္မာေရတပ္ သေဘၤာ ၀င္ေရာက္ ေနရာယူလာျခင္းမွာ နစကအား ဖ်က္သိမ္းလိုက္သည့္ အတြက္ ၾကားကာလတြင္ လံုျခံဳေရး ေဆာင္ရြက္ရန္ ၀င္ေရာက္ ေနရာယူလုိ၍  ျဖစ္ပံုရေၾကာင္း ေျပာၾကားသည္။

သုိ႕ေသာ္လည္း ျမန္မာေရတပ္ သေဘၤာ တစ္စီး နတ္ျမစ္အတြင္း ၀င္ေရာက္ ေနရာယူလာသျဖင့္ ေဒသခံ ျပည္သူမ်ား အၾကားတြင္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေျပာဆိုေ၀ဖန္မူမ်ားႏွင့္ အတူ စိုးရိမ္မူမ်ားလည္း တိုးပြားေနေၾကာင္း သိရသည္။

ျမန္မာႏွင့္ ဘဂၤလာေဒခ်္႕ ႏွစ္ႏိုင္ငံ နယ္စပ္ ဘဂၤလာေဒခ်္႕ဘက္ျခမ္းတြင္ မြတ္ဆလင္ အၾကမ္းဖက္ လက္နက္ကိုင္ ေသာင္းက်န္း အဖြဲ႕မ်ား သင္တန္း တက္ေနေၾကာင္း သတင္းမ်ား ထြက္ေပၚေနခ်ိန္ႏွင့္ ယခု ျမန္မာေရတပ္ သေဘၤာ ၀င္ေရာက္လာခ်ိန္ႏွင့္ တိုက္ဆိုင္ေနသည္။

ဘဂၤလာေဒခ်္႕ အာဏာပိုင္မ်ားကမူ အဆုိပါ  မြတ္ဆလင္ အဖြဲ႕သင္တန္း ဘဂၤလာေဒခ်္႕ ေျမေပၚတြင္  မရွိေၾကာင္း ျငင္းဆိုထားသည္။

အစုိးရတပ္ ႏွင့္ ျပည္သူ႔စစ္ပူးေပါင္းအဖြဲ႕ TNLA အား ဆက္လက္တိုက္ခိုက္

အစိုးရ ခလရ (၁၄၅) တပ္ဖြဲ႔ႏွင့္ ပန္ေဆး ျပည္သူ႔စစ္ ပူးေပါင္းတပ္ဖြဲ႔ တို႔သည္၊ ယေန႔ နံက္ (၁၀) နာရီ အခ်ိန္တြင္ တအာင္း အမ်ဳိးသား လြတ္ေျမာက္ေရး တပ္မေတာ္ (TNLA) တပ္ရင္း (၁၁၂) တပ္ဖြဲ႔အား ဆက္လက္ တိုက္ခိုက္ ခဲ့သည္ဟု TNLA   ေျပာခြင့္ရ (၁၁၂) တပ္ရင္းမွဴး တာ၀ိန္မာန္က ဆိုပါသည္။

ေရွ႔တန္းတေနရာမွ တအာင္းလြတ္ေျမာက္ေရး တပ္မေတာ္သားမ်ား ေရွ႔တန္းတေနရာမွ တအာင္းလြတ္ေျမာက္ေရး တပ္မေတာ္သားမ်ား (ဓါတ္ပံု - TNLA)

ေရွ႔တန္းတေနရာမွ တအာင္းလြတ္ေျမာက္ေရး တပ္မေတာ္သားမ်ား ေရွ႔တန္းတေနရာမွ တအာင္းလြတ္ေျမာက္ေရး တပ္မေတာ္သားမ်ား (ဓါတ္ပံု - TNLA)

" ၂၅ ရက္ေန႔ည (၆) နာရီ ကလည္း ျဖစ္တယ္။ ဒီေန႔ မနက္မွာလည္း ထပ္ျဖစ္တယ္ အဲဒီ တပ္ပါဘဲ။ အင္အား (၉၀) ခန္႔ရွိ လိမ့္မယ္။ ေနရာကေတာ့  ကြတ္ခိုင္ ၿမိဳ႔နယ္က ကန္ပါဖို ေက်းရြာနားမွာဘဲ ျဖစ္တယ္။ ဟိုေန႔တုန္းက ျဖစ္တာ နည္းနည္းနာ သြားပံုရတယ္။ အဲဒါ ျပန္လာျပီးေတာ့ မေၾကပြဲ ျပန္ခ်တယ္လို႔ ထင္ရပါတယ္။ သူတို႔ စစ္တပ္ ထံုးစံက အထိနာရင္ အရင္းျပန္လိုက္ရတဲ့ စရိုက္ ရွိေနလို႔ပါ" ဟု ဆိုပါသည္။

TNLA တပ္မ်ားသည္ မူးယစ္ေဆး၀ါး တုိက္ဖ်က္ေရး စီမံကိန္းအတြက္ ကြတ္ခိုင္ၿမိဳ႔နယ္ ကန္ပါဖို ေက်းရြာ ဖက္သို႔ စည္းရုံးေရး ဆင္းေနသည့္ အခ်ိန္ ျဖစ္ပါသည္။ ဤကဲ့သို႔ နယ္လွည့္ ကြင္းဆင္းေနသျဖင့္ ကြမ္လံု အေျခစိုက္ ခလရ (၁၄၅) မွ အင္ အား (၅၀) ေက်ာ္ႏွင့္ ပန္ေဆး အင္အား (၄၀) ခန္႔တို႔သည္ ၄င္းတို႔၏ ဘိန္းခင္း လံုၿခဳံေရး အတြက္ TNLA အား တိုက္ခိုက္ ျခင္းျဖစ္သည္ဟု တအာင္း ဖက္က ဆိုပါသည္။

ပန္ေဆး ျပည္သူ႔ စစ္မ်ားသည္ လႊတ္ေတာ္ အမတ္ ပန္ေဆး ဦးေက်ာ္ျမင့္၏ တပ္ဖြဲ႔မ်ား ျဖစ္ၿပီး ဘိန္းစိုက္ပ်ဳိး ထားမွဳကို လံုၿခဳံေရး ယူထား ရေသာ တပ္ဖြဲ႔မ်ားျဖစ္သည္။ ၄င္းတို႔သည္ အစိုးရ တပ္ဖြဲ႔မ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္းၿပီး ဘိန္းတိုက္ဖ်က္ေရးအတြက္ လွဳပ္ရွားလာေသာ TNLA တပ္မ်ားအား လိုက္လံ တိုက္ခိုက္ေလ့ ရွိသည္ဟု ဆိုပါသည္။

ယခုတိုက္ပြဲသည္ တနာရီေက်ာ္ ၾကာခဲ့ျပီး၊ အစိုးရဖက္မွ အထိနာ သျဖင့္ ေနာက္ဆုတ္ သြားခဲ့ရသည္ဟု ဆိုပါသည္။ ဤတိုက္ပြဲ၌ အေသအခ်ာ ေနရာ ယူထားေသာ TNLA တပ္ဖြဲ႔ကို အစိုးရ တပ္မ်ားက အတင္း ၀င္ေရာက္ တိုက္ခိုက္ ရသျဖင့္ ထိခိုက္မွဳ မ်ားဖြယ္ ရွိသည္ဟု ဆိုပါသည္။

ဤအခ်ိန္ကာလသည္ TNLA တို႔၏ ၂၀၁၃-၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ဘိန္းတုိက္ဖ်က္ေရး စီမံကိန္း အတြက္ စည္းရံုးေရး ဆင္းေနသည့္ အခ်ိန္လည္း ျဖစ္ပါသည္။ အလားတူ လာမည့္ ဇူလိုင္ (၃၁) ရက္ေန႔တြင္လည္း ျပည္ေထာင္စု ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဖၚေဆာင္ေရး အဖြဲ႔ ျပည္နယ္ အဆင့္ႏွင့္ မူဆယ္ၿမိဳ႔၌ အလြတ္သေဘာ ေတြ႔ဆံု ေဆြးေႏြးရန္လည္း ရွိေနပါသည္။

ယင္းေဆြးေႏြးပြဲတြင္ TNLA ဖက္မွ ပေလာင္ျပည္ လြတ္ေျမာက္ေရး တပ္ဦး (PSLF) အတြင္းေရးမွဴး ဒုတိယ ဗိုလ္မွဴးႀကီး တာဘုန္းေက်ာ္က ဦးေဆာင္ျပီး ဒုတိယ စစ္ဦးစီးခ်ဳပ္ ဗိုလ္မွဴးတာခူလန္၊ ဗိုလ္မွဴး တာေရာၿခိဳး၊ ဗိုလ္မွဴး တာေအာင္ျမတ္ အပါအဝင္ ကိုယ္စားလွယ္ (၉) ဦး တက္ေရာက္မည္ ျဖစ္သည္။ အစိုးရ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားမွာ ဝန္ႀကီး ဦးေအာင္မင္း ဦးေဆာင္ျပီး ႐ွမ္းျပည္နယ္ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးစဝ္ေအာင္ျမတ္၊ အေ႐ွ႕ေျမာက္ပိုင္းတိုင္း စစ္ဌာနခ်ဳပ္ တိုင္းမွဴး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္စိုး အပါအဝင္ ကိုယ္စားလွယ္ (၁၃) ဦး တက္ေရာက္ ၾကမည္ ျဖစ္သည္။

အေနာက္ႏိုင္ငံမ်ားသို႔ ေရထြက္ႏွင့္ဆန္ထြက္ကုန္မ်ား တင္ပို႔ရန္ ႀကိဳးပမ္းလာ

ျမန္မာႏိုင္ငံကို အေမရိကန္ ႏွင့္ ဥေရာပသမဂၢႏိုင္ငံမ်ားမွ စီးပြားေရး ပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ရုပ္သိမ္းခဲ႔သည့္ ေနာက္ပိုင္း တြင္ ျပည္တြင္းလုပ္ငန္းရွင္မ်ားအေနျဖင္႔ ျမန္မာႏုိင္ငံမွ ေရထြက္ပစၥည္းႏွင့္ ဆန္စပါးထြက္ကုန္မ်ားကို အေနာက္ ႏုိင္ငံေစ်းကြက္သို႔ တင္ပို႔ႏုိင္ရန္ေရး ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္လာၾကသည္။

 

စီးပြားေရးပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ရုပ္သိမ္းခဲ႔ေသာ္လည္း ယခင္ ျပည္ပတင္ပို႔မႈပံုစံႏွင့္မတူညီျခင္း ၊ အရည္အေသြး လိုအပ္ခ်က္ရွိျခင္းစသည္႔အခ်က္မ်ားအား ေက်ာ္ျဖတ္၍  ယခုကဲ့သို႔တင္ပို႕ႏိုင္ရန္ ႀကိဳးစားလာျခင္းျဖစ္သည္။

 "ယခုႏွစ္မွာေတာ့ ဆန္ကြဲတင္ပို႔ေနတဲ့သူေတြရွိလာၾကတယ္၊ ဥေရာပက ၀ယ္ဖို႔ကမ္းလွမ္းေပမယ့္ ဆန္တင္ပို႔ဖို႔ ဆိုရင္ အရည္ေသြးကို ျမွင့္တင္ဖို႔လိုတယ္၊ အရင္ျပည္ပတင္ပို႔မႈျဖစ္တဲ့ အာဖရိကကို တင္ပို႔တာက ၂၅ မတ္ ဆန္ၾကမ္း ျဖစ္ေနတယ္" ဟု ျမန္မာႏုိင္ငံဆန္စပါးကုန္သည္မ်ား အသင္းအတြင္းေရးမွဴး ဦးေအာင္ျမင့္ က ေျပာသည္။

ျပည္ပတင္ပို႔မႈလုပ္ငန္းမ်ားလုပ္ကုိင္ရာ၌ ျပည္ပဘဏ္စနစ္မ်ားကဲ့သို႔ လုပ္ငန္းစဥ္မျပည့္စံုေသးသည့္အတြက္ အခက္အခဲရွိေၾကာင္းႏွင္႔ အေနာက္ႏိုင္ငံမ်ားေစ်းကြက္မွ လုိအပ္သည့္ အရည္အေသြး ပံုစံႏွင့္ တင္ပို႔မႈ နည္းစနစ္မ်ားကို စနစ္တက်ေလ့လာၿပီးမွ တင္ပို႔ႏုိင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ၄င္းက ဆက္ေျပာသည္။

"လက္ရွိမွာ ေရထြက္ပစၥည္းကို ဥေရာပနဲ႔အေမရိကန္ကလြဲလို႔ ႏုိင္ငံေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို တင္ပို႔ခဲ့ဖူးတယ္၊ ဒါေပမယ့္ မတင္ပို႔ႏုိင္ေသးတဲ့ ေစ်းကြက္ေတြက ကမၻာမွာ အႀကီးဆံုးေစ်းကြက္ေတြပဲ၊ သူတို႔ ဆီက ဘယ္လို ပံုစံကို ေစ်းပိုေပးတယ္၊ ဘယ္လိုပို႔ေပးရင္ နည္းစနစ္က်တယ္ ဆုိတာေတြကို ႏုိင္ငံျခားက အကူအညီေတြနဲ႔ ေလ့လာေနပါတယ္" ဟု ျမန္မာႏိုင္ငံငါးလုပ္ငန္းအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ ပို႔ကုန္လုပ္ငန္းရွင္မ်ားအသင္းမွ ဦးတင္လိႈင္ က ေျပာသည္။

ျပည္ပတင္ပို႔မႈအား မည္သည့္ေစ်းကြက္ကိုမဆို အျမတ္အစြန္းပိုမိုရရွိသည့္ ေစ်းကြက္သို႔ တင္ပို႔ၾကမည္ျဖစ္ကာ ႏုိင္ငံတကာ၌ က်င့္သံုးေနေသာ အဆင့္ျမင့္ေမြးျမဴေရးနည္းပညာမ်ားအား ေလ့လာစမ္းသပ္ေမြးျမဴျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ရန္ လုိအပ္ေနသည္ဟု ၄င္းက ဆက္ေျပာသည္။

ဥေရာပႏွင့္ အေမရိကန္ ႏုိင္ငံမ်ားတြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံမွ လက္နက္ကုန္သြယ္မႈမွ လြဲ၍ ပို႔ကုန္အားလုံးကို အခြန္ ၁.၃ ရာခုိင္ႏႈန္းကင္းလြတ္ခြင့္ေပးထားေသာေၾကာင့္ အျခားပို႔ကုန္မ်ားထက္ပိုမို အျမတ္အစြန္းရရွိသျဖင့္ အျခားႏိုင္ငံမွ ပစၥည္းမ်ားႏွင္႔ အရည္အေသြးတူလွ်င္ ျမန္မာပို႔ကုန္မ်ားကိုသာ ေရြးခ်ယ္မႈရွိလာမည္ျဖစ္သည္ဟု ျမန္မာ့ျပည္ပပို႔ကုန္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားက သံုးသပ္ေနၾကသည္